• O nas
  • REGULAMIN
  • Polityka Prywatności
  • Odpowiedzialna gra
  • Jak grać
  • FAQ
  • ZASADY SPECJALNE DLA KAŻDEGO SPORTU

Odpowiedzialna gra

REGULAMIN ODPOWIEDZIALNEJ GRY ZAKŁADÓW WZAJEMNYCH-BUKMACHERSKICH, KTÓRE ORGANIZOWANE SĄ PRZEZ “POLSKI BUKMACHER” SPÓŁKA Z O.O. Z SIEDZIBĄ W DĄBROWIE GÓRNICZEJ NA STRONIE INTERNETOWEJ NOBLEBET.PL

Ministerstwo Finansów, Świętokrzyska, 12 00-916 Warszawa

§1.

POSTANOWIENIA WSTĘPNE
  • W celu zapewnienia ochrony uczestników gry przed negatywnymi skutkami hazardu, Polski Bukmacher spółka z o.o. (dalej zwana „Spółką”), wdraża niniejszy regulamin odpowiedzialnej gry, sporządzony zgodnie z Ustawą z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych, (zwana dalej “Ustawą”), który wejdzie w życie z dniem zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
  • Podmiotem oferującym gry hazardowe jest Polski Bukmacher spółka z o.o. z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Limanowskiego 10, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000687635, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy W Dąbrowie Górniczej, Wydział V Gospodarczy - KRS, NIP: 6292481907, REGON: 367989720.
  • Spółka działa na podstawie zezwolenia udzielonego przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych na urządzanie zakładów wzajemnych - bukmacherskich, o których mowa w art. 2 ust. 2 pkt. 2 ustawy o grach hazardowych, przez sieć Internet, z dnia 03 stycznia 2019 roku o numerze PS4.6831.28.2017, udzielonego na okres 6 lat.
  • Spółka posiada wdrożony oraz zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych, regulamin gry, dostępny na stronie internetowej noblebet.pl pod adresem https://noblebet.pl/regulamin
  • Spółka w widoczny sposób umieszcza na stronie internetowej www.noblebet.pl następujące informacje:
    • informacje o Spółce oraz zezwoleniu na urządzanie gier hazardowych wydane przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych w zakładce “o nas” (https://noblebet.pl/o-nas)
    • informacje o sposobie kontaktu ze Spółką w zakładce “pomoc” (https://noblebet.pl/pomoc)
    • regulamin gry w zakładce “regulamin” (https://noblebet.pl/regulamin)
    • informacje o zakazie gry osobom poniżej 18 roku życia w zakładce “18+” (https://noblebet.pl/18)
    • informacje o ryzyku związanym z hazardem oraz instytucji świadczących pomoc osobom z problemami hazardowymi wraz z linkiem do strony tych instytucji w zakładce “odpowiedzialna gra” (https://noblebet.pl/odpowiedzialna-gra)
  • Bezpośredni kontakt ze spółką jest możliwy poprzez wysłanie wiadomości pocztą elektroniczną na adres [email protected] bądź kontakt z obsługą klienta za pomocą interaktywnego czatu.

§2.

PROCES REJESTRACJI KLIENTA ORAZ ZAKAZ ZAWIERANIA ZAKŁADÓW PRZEZ OSOBY, KTÓRE NIE UKOŃCZYŁY 18 ROKU ŻYCIA
  • Zawieranie zakładów przez osoby, które nie ukończyły 18 lat jest zabronione. W tym celu przed dopuszczeniem potencjalnego uczestnika do gry Spółka dokona weryfikacji jego wieku i tożsamości.
  • Udział w grach hazardowych oferowanych na stronie www.noblebet.pl mogą brać jedynie zarejestrowani Klienci, a ich rejestracja możliwa jest wyłącznie po zapoznaniu się z Regulaminem zakładów wzajemnych-bukmacherskich urządzanych przez sieć Internet oraz Regulaminem odpowiedzialnej gry.
  • Organizator zakładów dokonuje weryfikacji wieku uczestników, zapewniając ochronę przed udziałem w zakładach osób niepełnoletnich. Procedura rejestracji oraz weryfikacji wieku i tożsamości potencjalnego uczestnika gry opisana została w treści Regulaminu gry (zakładów) dostępnego na stronie https://noblebet.pl/regulamin. Spółka prowadzi ww. działania w szczególności poprzez poniższe regulacje:
    • Zakłady można zawierać po dokonaniu prawidłowej rejestracji Klienta na noblebet.pl oraz po weryfikacji jego danych osobowych oraz wieku.
    • W celu prawidłowej rejestracji, Klient zobowiązany jest:
      • poprawnie wypełnić Formularz rejestracyjny znajdujący się na Stronie internetowej noblebet.pl,
      • załączyć do Formularza obustronny skan lub fotografię swojego dowodu osobistego lub paszportu,
      • w przypadku obcokrajowca, zobowiązany jest on do dołączenia paszportu, w każdym przypadku z widocznymi danymi osobowymi oraz numerem tego dowodu tożsamości,
      • lub udać się do dowolnego stacjonarnego punktu przyjmowania zakładów wzajemnych, w celu wypełnienia drukowanej wersji formularza rejestracyjnego.
      • Kolorowy skan lub fotografia dowodu osobistego, czy też paszportu o którym mowa wyżej powinien zawierać czytelne pola zawierające następujące dane:
        •imię i nazwisko,
        •data urodzenia,
        •numer PESEL (o ile dokument zawiera),
        •numer dowodu osobistego lub paszportu,
        •datę ważności dokumentu.
      • Dane inne, niż wymienione w punkcie poprzednim mogą zostać przez Klienta zasłonięte lub przekreślone. Spółka zastrzega sobie prawo do odrzucenia pękniętego lub uszkodzonego dokumentu tożsamości przesłanego do weryfikacji NobleKonta.
      • W przypadku rejestracji w Punkcie stacjonarnym, Klient zobowiązany jest do okazania dowodu osobistego lub paszportu, a w przypadku obcokrajowca - paszportu, w celu weryfikacji przez pracownika Punktu stacjonarnego podanych danych osobowych oraz wieku Klienta.
      • Klient odpowiada za prawdziwość i poprawność wszystkich danych, które przekaże Spółce w czasie rejestracji i zobowiązany jest do dokonania aktualizacji podanych danych w przypadku, gdy ulegną one zmianie.
      • Klient zawierając umowę na otwarcie NobleKonta oświadcza, że przed jej zawarciem zapoznał się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego postanowienia, a podane przez niego dane są zgodne z prawdą oraz, że ukończył 18 rok życia.
      • Dla celów bezpieczeństwa i identyfikacji Klienta, każdy Klient będzie posiadał unikatowy Login (nazwa użytkownika) i przydzielone hasło ochronne, które będą służyły do logowania się do NobleKonta, a które Klient jest zobowiązany zawsze poprawnie wypełnić przed zalogowaniem się do NobleKonta. Login nie może zawierać słów lub treści uznanych powszechnie za wulgarne, obraźliwe lub sprzeczne z zasadami współżycia społecznego.
      • Klient ma prawo zmienić swoje hasło ochronne na warunkach bezpieczeństwa ustalonych wcześniej przez Organizatora zakładów.
      • Klient jest zobowiązany zawsze tak posługiwać się swoimi danymi identyfikacyjnymi (loginem i hasłem), aby zapobiec ich wykorzystaniu i udostępnieniu osobom trzecim.
      • Organizator zakładów wzajemnych nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z tytułu udostępnienia przez Klienta loginu lub hasła do NobleKonta oraz innych danych, które go osobiście dotyczą, a są związane z braniem udziału w zakładach wzajemnych, choćby wynikały z winy nieumyślnej Klienta oraz za inne szkody powstałe w wyniku niewłaściwego korzystania z NobleKonta przez Klienta.
      • Klient do NobleKonta loguje się przy użyciu swoich danych identyfikacyjnych tj. loginu I hasła ochronnego. Posiadanie NobleKonta jest bezterminowe, dobrowolne i bezpłatne, jednak niezbędne w celu uczestnictwa w zakładach wzajemnych organizowanych przez sieć Internet przez Organizatora zakładów wzajemnych.
  • W przypadku powzięcia podejrzenia, że NobleKonto używane jest przez osobę do tego nieuprawnioną, w tym przez osobę niepełnoletnią, Organizator zakładów wzajemnych ma prawo zażądać dodatkowej weryfikacji, tj. przesłania mailem, lub okazania w punkcie stacjonarnym przyjmowania zakładów Spółki dodatkowego dokumentu tożsamości. W takiej sytuacji, NobleKonto może zostać zablokowane wraz z możliwością dokonywania wpłat/wypłat do momentu potwierdzenia, iż NobleKonto używane jest przez osobę do tego uprawnioną.
  • Spółka zastrzega, iż wszelkie informacje handlowe, akcje promocyjne, reklamy, konkursy kierowane są przez Spółkę wyłącznie do osób pełnoletnich.

§3.

RYZYKO ZWIĄZANE Z HAZARDEM ORAZ POMOC DLA OSÓB Z PROBLEMAMI HAZARDOWYMI

Zakłady mogą być źródłem dochodu, lecz zdajemy sobie sprawę, że dla niektórych osób mogą stać się uzależnieniem i mieć negatywny wpływ na ich życie.

  • Poniżej wskazujemy porady dotyczące kontrolowania gry:
    •Graj z niskim ryzykiem, to dobry sposób na zminimalizowanie zagrożenia utraty kontroli. Kluczowym do tego elementem jest uświadomienie sobie, że to tylko gra.
    •Nigdy nie pożyczaj pieniędzy na grę.
    •Rób częste przerwy.
    •Zachowaj równowagę pomiędzy graniem a innymi aktywnościami.
    •Nie graj kiedy jesteś zestresowany, przygnębiony, pozostajesz pod wpływem alkoholu lub masz inne problemy.
    •Graj tylko środkami przeznaczonymi na rozrywkę, nigdy nie używaj tych przeznaczonych na codzienne wydatki.
  • W przypadku obaw Klienta, że hazard może przejąć kontrolę nad jego życiem sugerujemy mu, zadanie sobie następujących pytań:
    •Czy ktoś kiedykolwiek skrytykował Twoją grę?
    •Czy kiedykolwiek skłamałeś, aby ukryć ilość przegranych pieniędzy lub czasu, jaki poświęciłeś na grę?
    •Czy kłótnie, frustracje lub rozczarowania sprawiają, że masz ochotę zagrać?
    •Czy grasz sam przez długi czas?
    •Czy zaniedbujesz swoje codzienne obowiązki aby grać?
    •Czy gra jest dla Ciebie ucieczką od nudnego lub nieszczęśliwego życia?
    •Czy niechętnie wydajesz pieniądze przeznaczone na grę na coś innego?
    •Czy straciłeś zainteresowanie rodziną, znajomymi lub innymi rozrywkami z powodu grania?
    •Czy po przegranej myślisz, że musisz spróbować jeszcze raz, aby odegrać się najszybciej jak to możliwe?
    •Kiedy brakuje Ci środków finansowych, czy czujesz się zagubiony i zrozpaczony i czujesz potrzebę zagrania znów tak szybko, jak to możliwe?
    •Czy grasz dopóty, dopóki nie wydasz ostatniego grosza?
    •Czy kiedykolwiek uciekłeś się do kłamstwa, kradzieży lub pożyczki tylko po to, aby zdobyć pieniądze na grę lub spłacić długi hazardowe?
    •Czy masz depresję lub myśli samobójcze wynikające z Twojej nadmiernej gry?
  • Im więcej pytań wymienionych wyżej uzyskało odpowiedź twierdzącą, tym bardziej prawdopodobne, że Klient ma poważny problem z hazardem. Jeśli chciałby z kimś o tym porozmawiać, gorąco zachęcamy do skorzystania z pomocy, jaką oferujemy na naszej stronie internetowej lub poprzez kontakt mailowy bądź za pośrednictwem czatu. Możesz również skontaktować się bezpośrednio oraz anonimowo z niezależnymi organizacjami, które udzielą Ci profesjonalnego wsparcia, m. in. z Gambles Anonymous Polska Anonimowi Hazardziści (http://www.anonimowihazardzisci.org/), a także z http://hazardzisci.org - Portalem informacyjnym dla hazardzistów, ich rodzin, oraz osób zainteresowanych problemem.

§4.

OCHRONA MAŁOLETNICH
  • W czasach, gdy Internet jest powszechny w domach na całym świecie, odpowiedzialna gra online polega w dużej mierze na odpowiedzialnym rodzicielstwie. W celu zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa w sieci, Spółka zachęca swoich Klientów do korzystania z oprogramowania filtrującego, aby chronić nieletnich przed dostępem do nieodpowiednich treści w Internecie. Granie nieletnich jest nie tylko nielegalne, ale może prowadzić do uzależnień od hazardu oraz ogromnych długów poczynionych przez dzieci pozostawione bez nadzoru.
  • Poniżej przedstawiamy wskazówki dla rodziców, mogące zminimalizować ryzyko narażenia małoletniego na kontakt z hazardem:
    •Chroń swoje konto hasłem.
    •Nie zapisuj haseł na komputerze - zapamiętaj je lub zapisz i umieść w miejscu, do którego tylko Ty masz dostęp.
    •Nie zezwalaj osobom poniżej 18 roku życia na uczestnictwo w żadnej aktywności hazardowej.
    •Zadbaj o to, aby numer Twojego konta oraz kart(y) kredytowej znajdował się zawsze poza zasięgiem dzieci.
    •Kontroluj czas jaki Twoje dzieci spędzają w sieci i korzystaj z oprogramowania filtrującego, chroniącego nieletnich przed nieodpowiednimi treściami zawartymi w Internecie.
  • Celem ochrony małoletnich przed treściami prezentowanymi na stronie internetowej noblebet.pl, dostęp do strony możliwy będzie po złożeniu oświadczenia o ukończeniu 18 roku życia. Po złożeniu wskazanego wyżej oświadczenia i uzyskaniu dostępu do strony internetowej www.noblebet.pl, informacja o zakazie gry osobom poniżej 18 roku życia widoczna będzie w prawym dolnym rogu strony, w postaci znaku 18+.

§5.

KONTROLA KLIENTA NAD JEGO AKTYWNOŚCIĄ NA STRONIE INTERNETOWEJ NOBLEBET.PL
  • Dbamy o swoich klientów, w związku z tym oferujemy szereg rozwiązań, które pozwolą Klientowi grać w sposób odpowiedzialny.
  • Mechanizmy, służące kontroli aktywności Klienta na stronie internetowej noblebet.pl:
    • limit wartości środków pieniężnych przeznaczonych na zakłady wzajemne,
    • limit czasu spędzonego w grze,
    • zawieszenie aktywności na co najmniej 24 godziny,
    • samowykluczenie na określony czas,
    • całkowite samowykluczenie.
  • Klient każdą z opcji może ustalić samodzielnie za pomocą NobleKonta lub poprzez kontakt z obsługą klienta.

  • W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt. 2 lit. a), Klient za pośrednictwem NobleKonta zobowiązany jest samodzielnie określić maksymalną wartość środków pieniężnych przeznaczonych na zakłady wzajemne w przeciągu doby i miesiąca.
  • W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt 2 lit. b Klient za pośrednictwem NobleKonta zobowiązany jest samodzielnie określić limit czasu spędzonego w grze w przeciągu doby i miesiąca. Ustawiony limit czasu spędzonego w grze definiowany jest jako czas od zalogowania Klienta na swoje NobleKonto do czasu wylogowania niezależnie od rzeczywistego czasu obejmującego czynności związane z zawieraniem zakładów.
  • W przypadkach oznaczonych w par. 5 pkt. 2 lit a) i b) po osiągnięciu któregokolwiek z ustawionych limitów, możliwość rozpoczęcia oraz kontynuowania gry przez Klienta nie będzie możliwa.
  • W przypadkach oznaczonych w par. 5 pkt. 2 lit a) i b) wysokość wskazanych limitów środków przeznaczonych na grę i limitów czasu gry:
    • w przypadku nowych Klientów, ustalana jest przez nich podczas rejestracji;
    • w przypadku Klientów zarejestrowanych przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu Odpowiedzialnej Gry, zobowiązani oni będą do ich ustalenia podczas pierwszego logowania następującego po jego wejściu w życie.
  • W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt. 2 lit c) Klient, może złożyć prośbę o zawieszenie aktywności czyli ustanowienia przerwy od gry na co najmniej 24 godziny. W czasie trwania zawieszenia aktywności, Klient nie może uczestniczyć w zakładach wzajemnych urządzanych przez Spółkę. Dyspozycja zawieszenia aktywności jest nieodwołalna w okresie wskazanym przez gracza, natomiast możliwość gry zostanie wznowiona dopiero po upływie czasu zawieszenia.
  • W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt. 2 lit. d) Klient może złożyć prośbę o zamknięcie NobleKonta tj. czasowego zablokowania możliwości gry, na okres 3 miesięcy. W czasie trwania okresu samowykluczenia, Klient nie może uczestniczyć w zakładach wzajemnych urządzanych przez Spółkę. Dyspozycja samowykluczenia jest nieodwołalna w okresie wskazanym przez gracza, natomiast możliwość gry zostanie wznowiona dopiero po upływie czasu zawieszenia.
  • W przypadkach oznaczonych w par. 5 pkt 2. lit, a), b) Klient ma możliwość modyfikacji ustalonych limitów przy czym:
    • zwiększenie ustawionych limitów na NobleKoncie dokonywane jest nie wcześniej niż po upływie:
      •24 godzin od chwili zgłoszenia takiego żądania przez Klienta - w przypadku pierwszego zwiększenia danego limitu
      •1 tygodnia od chwili zgłoszenia takiego żądania przez Klienta - w przypadku drugiego zwiększenia danego limitu
      •3 miesięcy od chwili zgłoszenia takiego żądania przez Klienta - w przypadku trzeciego i każdego kolejnego zwiększenia danego limitu.
    • zmniejszenie któregokolwiek z limitów dokonywane jest niezwłocznie po zgłoszeniu takiego żądania przez Klienta. Dyspozycja zmniejszenia któregokolwiek z limitów nie powoduje naliczenia od nowa terminów oznaczonych w par. 5 pkt. 9 lit. a).
  • W przypadku oznaczonym w par. 5 pkt. 2 lit. e) NobleKonto Klienta zostanie całkowicie i trwale zamknięte, a możliwość zalogowania się na nie przez Klienta nie będzie możliwa. Ponowne otwarcie NobleKonta przez Klienta nie będzie możliwe.
  • Do Klientów, którzy dokonali zawieszenia aktywności, samowykluczenia na określony czas, całkowitego samowykluczenia bądź osiągnęli ustawione limity, nie będą kierowane przez Spółkę jakiekolwiek informacje handlowe.
  • Klient posiada możliwość kontroli swojej aktywności na stronie internetowej www.noblebet.pl dzięki:
    • zegarowi umieszczonemu w widocznym miejscu NobleKonta wskazującego aktualną godzinę, licznik czasu jaki Klient spędził na grze, licznik środków pieniężnych przeznaczonych i wydatkowanych przez Klienta na grę
    • dostępu do historii swojej aktywności na NobleKoncie zawierającej informacje o: wykorzystanych limitach czasowych (w systemie dobowym i miesięcznym), stanie konta, wysokości wygranych oraz przegranych.
  • Korzystając z usług dostępnych na stronie noblebet.pl, Klient potwierdza, iż zdaje sobie sprawę z udziału w grach losowych, których wynikiem może być utrata pieniędzy. Odpowiedzialnym za taki stan rzeczy jest tylko i wyłącznie właściciel NobleKonta.

§6.

MECHANIZMY UNIEMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM GRY, GRĘ PO WYCZERPANIU ŚRODKÓW NA KONCIE GRACZA

Dzięki wewnętrznie wbudowanemu systemowi, bilans na NobleKoncie nie może być ujemny. W przypadku braku środków na NobleKoncie, Klient nie ma możliwości zawierania żadnych zakładów. W celu postawienia zakładu, Klient musi dokonać wpłaty na swoje NobleKonto. Spółka nie udziela Klientom pożyczek w żadnej postaci.

Hazard może uzależniać. Graj odpowiedzialnie

Ochrona małoletnich

  • 1.W czasach, gdy Internet jest powszechny w domach na całym świecie, odpowiedzialna gra online polega w dużej mierze na odpowiedzialnym rodzicielstwie. W celu zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa w sieci, Spółka zachęca swoich Klientów do korzystania z oprogramowania filtrującego, aby chronić nieletnich przed dostępem do nieodpowiednich treści w Internecie. Granie nieletnich jest nie tylko nielegalne, ale może prowadzić do uzależnień od hazardu oraz ogromnych długów poczynionych przez dzieci pozostawione bez nadzoru.
  • 2.Poniżej przedstawiamy wskazówki dla rodziców, mogące zminimalizować ryzyko narażenia małoletniego na kontakt z hazardem:
    • •Chroń swoje konto hasłem.
    • •Nie zapisuj haseł na komputerze - zapamiętaj je lub zapisz i umieść w miejscu, do którego tylko Ty masz dostęp.
    • •Nie zezwalaj osobom poniżej 18 roku życia na uczestnictwo w żadnej aktywności hazardowej.
    • •Zadbaj o to, aby numer Twojego konta oraz kart(y) kredytowej znajdował się zawsze poza zasięgiem dzieci.
    • •Kontroluj czas jaki Twoje dzieci spędzają w sieci i korzystaj z oprogramowania filtrującego, chroniącego nieletnich przed nieodpowiednimi treściami zawartymi w Internecie.
  • 3.Celem ochrony małoletnich przed treściami prezentowanymi na stronie internetowej noblebet.pl, dostęp do strony możliwy będzie po złożeniu oświadczenia o ukończeniu 18 roku życia. Po złożeniu wskazanego wyżej oświadczenia i uzyskaniu dostępu do strony internetowej www.noblebet.pl, informacja o zakazie gry osobom poniżej 18 roku życia widoczna będzie w prawym dolnym rogu strony, w postaci znaku 18+.
  • Polski
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Odpowiedzialna gra
  • Jak grać
  • FAQ
  • Wsparcie

Zakaz wstępu na stronę internetową i uczestnictwa w grze hazardowej dla osób poniżej 18 roku życia.

Polski Bukmacher Sp z o.o. posiada zezwolenie na urządzanie bukmacherskich zakładów wzajemnych wydane przez Ministra Finansów dnia 3 stycznia 2019 r. o numerze PS4.6831.28.2017